Hoe kan Kuyichi op een effectieve manier hun duurzaamheidsverhaal delen met hun doelgroep en hiermee hun merkidentiteit versterken?
Kuyichi richt zich op bewuste en modebewuste consumenten die waarde hechten aan duurzame kleding en zich willen identificeren met een merk dat zich inzet voor een betere toekomst voor mens en milieu.
Kuyichi biedt duurzame en ethisch verantwoorde kleding van hoge kwaliteit, die bijdraagt aan een betere toekomst voor mens en milieu. Ontdek hun unieke stijl en draag bij aan een duurzamere wereld zonder concessies te doen aan stijl en kwaliteit.
Voor een succesvolle UX/UI van een website is het van belang dat de merkbeleving naar voren komt. Kuyichi heeft UX/UI verbeteringen doorgevoerd om de beleving van het merk naar voren te laten komen. Een van de belangrijke verbeteringen die zijn doorgevoerd is de mobile-first aanpak. Hierbij is rekening gehouden met de positie van het menu en de mogelijkheid om de app te downloaden zonder het gebruik van een andere programmeertaal. Dit heeft een positieve invloed gehad op de gebruikerservaring en daarmee ook op de conversie. Een ander belangrijk aspect van de UX/UI-verbeteringen is het implementeren van snelfilters, waardoor de gebruiker sneller kan zoeken naar de gewenste producten. Dit heeft een directe invloed gehad op de conversie. Naast de snelfilters zijn alle extra informatie en acties op de productpagina op één scherm geplaatst, zodat de gebruikersflow niet onderbroken wordt. Hierdoor kan de gebruiker alle informatie en acties bekijken zonder de pagina te hoeven verlaten. Door deze verbeteringen zijn de gebruikers van de website in staat om snel en efficiënt de gewenste informatie en producten te vinden. Dit heeft een positieve invloed gehad op de gebruikerservaring en de conversie. Het merk Kuyichi is nu beter zichtbaar op de website en de merkbeleving komt naar voren. Kuyichi heeft door deze UX/UI-verbeteringen aangetoond dat ze in staat zijn om hun gebruikers op een betere manier te bedienen en daarmee hun merk verder te ontwikkelen.
Tijdens het proces van dit project heb je verschillende dingen geleerd. Zo heb je geleerd om de brand beleving van een merk beter naar voren te laten komen. Hierbij gaat het niet alleen om de visuele uitstraling, maar ook om de interacties en animaties op de website. Door deze aspecten goed in te zetten kun je de gebruikerservaring van de bezoeker optimaliseren. Daarnaast heb je geleerd dat het mogelijk is om de code van een website op een bepaalde manier te uploaden en als app op de store te zetten. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld een webshop hebt en ook een mobiele app wilt aanbieden. Ook heb je je vaardigheden in Figma verbeterd door het maken van interacties en animaties. Dit kan bijdragen aan een betere gebruikerservaring op de website. Verder heb je geleerd hoe je een analyse kunt maken van de merkbeleving en hoe je deze kunt verbeteren. Door deze analyse uit te voeren kun je beter begrijpen wat de doelgroep wil en hierop inspelen. Tot slot heb je geleerd hoe je bemiddelt tussen de klant en het team en hoe je deze werkzaamheden kunt inplannen. Hierbij gaat het niet alleen om het maken van een goede planning, maar ook om het communiceren met de klant en het team om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt.